Havregryn i håret

Idag efter att jag äntligen tagit tag i att reda ut mitt hår..såg det ungefär ut så här:
.
.
Då provade jag ett "Torrschampoo" jag läste på en blogg om
.
Torrschampoo? eller ja ..haha man: mortlar havregryn och sedan masserar man in det i hårbotten
..sedan skakar man huvet ovanför badkaret så allt faller ut,
har provat det nu ..och ja Vart bra ...eller ?
jag vet inte men det ser ju fluffigt och fräscht ut,
man jag är så dålig på å se skillnaden på sånna saker :P
.
Havregrynen absorberar fett och får håret att se renare ut.
Inga kemikalier eller konstigheter.
.
.
Kul att prova iaf :)
.
"Du kan även mixa havregryn (eller krossa dem i en mortel om du så vill) och sen hälla över hårbotten och låta dem suga åt sig överflödigt fett, borsta sedan ur tills allt är borta."
.
ett annat tips mot fett hår tex är: "att pudra hårbotten med babypuder som du borstar ur efter en stund. Då får dessutom håret mer volym."
.
Så nu har jag en liten burk havregryns-smul på toa så jag lär nog använd det igen.

Kommentarer
Postat av: else-maj parviainen

lite extra krydda ,om du skulle komma på tanken att koka gröt på grynen.

2012-01-23 @ 19:38:52
URL: http://blogger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0