Dag 1 i Teneriffa!

Tisdag den 3 Feb: Yey Teneriffa here we go!

Påväg till flyget knäckte jag första öl:en för att göra resan lite roligare
Äre semester så äre! HaHa & ja .....den flygningen var mkt roligare

Vi väntade på planet som shell-tankades i 15 min sen söla dom på ytterligare nån timme innan vi fick gå ombord och fara~

Framför oss satt 2 små flickor och lekte, dom såg My Little Ponny-film, ganska söta men irriterande i längden :P

Ida, malin & Jag spelade kort och grejjade

Dom hade skamlösa priser Ett glas Juice för 30:-  Nä-hähääee tack!

Jag och Ida var just påväg att köpa 0,5 L whiskey å Vodka för 5 euro - men så sa dom man inte får öppna dem ombord på planet, men visst.. som att gammlingarna lyssnat, men då sket vi i & köpa den , På några timmar skulle vi vara på Hotellet med obegränsat me gratis sprit :D

Spaniens flygplats landade vi vid 23-24 tiden sen åkte vi vidare mot Teneriffa med nya flygvärdinnor och en ny pilot, + lite ny tankat

Väl framme på Ön mitt i natten hittade vi en trött men glad Ving-reseledare
Som visade oss til len liten minibuss som vi delade med 8 st andra som skulle till samma hotell som oss, En tant hade druckit bra med vin på planet och skrek nu hela tiden "ahh vi kommer att dö -HERRE GUD! Han ser ju inte vägen!" Medan chauffören torkade bort kondensen från den igenimmade rutan, medan han i rasande fart körde i spöregnet upp och ner runt bergen Från Södra upp till Norra sidan av Teneriffa,

Ida & Malin bakom chauffören i bussen

& tanten som lukta vin gormade på bakom mig, Mmmm tänkte vi som höll på att hungra ihjäl och bara ville komma fram till hotellet & tyst tant så han kan få köra ifred å vi kommer fram nån gång.

Väl framme var det tyst och alla sov utom dom i receptionen, en spansk liten glad gubbe visade in oss i matsalen där dom ställt fram fat med plast över, Brrrr
Där på tallrikarna låg nå jäkla kattmats-spam-kött liknande; äckliga små skivor med kött, nån ostskiva,en liten hård baguette-bit och sladdrig, sallad till det -varm multivitamin juice, brrrr Bland det äckligaste jag nån sin ätit, Men höll p å hungra ihjäl så jag åt macka utan spam på, sedan kom vi upp till rummet igen, glada över att vara framme men inte så glad för utsikten innåt poolen, trots vi nyss sa åt dem nere i receptionen, Att vi ville ha ett rum högt upp och mot havet, men men vi får ändra imorn tänkte vi

Glada över att vara där och se att det fanns pool som stämde överens med dem på resemagasins-bilderna iaf.

Så här såg det ut från vårt hotellrum nästa morgon

Dagens låt:

Ska bli kul att se London igen, om 40 dar eller nått
1973 påminner ....om Paris,
Hah, Kanske för att det var där vi sjöng U´r Beautifuuuul för J-Blunt kopian Hahahahaaaa ahhh det var tider det!
Ska bli kul å träffa Sophie & Jamie i London me, -dom vi hitta i Teneriffa* Kommer dit i historien om Teneriffa ...om några dagar*