Segling, Olagligheter & lite SommarFylla!

~ Tag mig till Havet! ~


I dag (lör) drog vi äntligen till Jakob's stuga och åkte lite båten*YEY YEY YEY!!!!*

Skulle segla; men vi satte på motorn och det gick lika bra det me,

 


Gud så skönt, Finns fan inte nå bättre sätt att bota en liten bakfylla på! :D


 

 

Det var bara så "Skummt" med 'flytvästen' *Haha* Såna nymodigheter har jag aldrig haft förut
... Tur att Rolle fick ha den som var mest gay! *Spräcklig som en gammal dagis-soffa*
Hihihihiiii min var blå och röd,
Det var väl ....ok... men inte ..kul,
- Jaaa! Det är väl Ungefär så det måste kännas att ha kondom på! ..Det förstör som hela ..."känslan" *ASG*

 

Ida fick provköra lite, det gick bra ett tag, men sen tappa hon koncentrat:et och började svajja HAHA Det var inte kul ni ser ju på Jakob's min' HAHAaaa Runt runt runt for vi nästan ;D

....Så fick Jakob köra igen.... (Nää Ida va duktig hon!)

 

~ Livet var underbart,


lite blött vart det där ett tag ute på havet i stor vågorna :D

 

Speciellt för Rolle, men han var förberedd med en bra jacka -vattentät tror jag till&med!

Jag hade bara sommrig klänning och bolero ~Men jag satt ju längst fram och bara njöt av de stora
vågorna *Wiieee*

 


 

 

Sen stannade vi motorn låg och guppade och bara njööt


 

 

 

Vilker jäkla 'I-land' vi bor i: Rolle låg njutandes i solen och laddade hem lite porr på mobilen!

HAHA NÄE Skojjar bara, ~Vi beställde BIO-biljetterSF.se hemsidan ;)

 

(För Jakob kom på vi skulle se Ironman senare på kvällen)


-Se bara va nöjd han e, Rolle ! ---->

...Man börjar ju tro att jag hade rätt ang pörren! :D

 




 

 

FAN synd, att dom ska riva Jakob's stuga senare i sommar..för taket håller på spricka eller ..nått. det är inte ’rakt’ mer och liiite fallfärdigt Men fin fint! *här ser man Jakob peka ut platsen för sprickan*

 

 

Bästa utsikten iaf, med liten sjö och sen havet just nedanför SWEET!

 

 

Men sen ska dom såklart'

smälla upp nått nytt sånt där "ÄLVSBY-Hus-stuga" liknande & det blir säkert sommrigt’ det mé.

Bara det är mycket me fönster till den fina utsikten =D

 


(Var lite smått bakis sen våran fest i går & sen drog vi ut på BBB & ja *SCHNYGGA bilder se nästa inlägg*, har nån liten minneslucka me nå vatten där *ASG* ;D Så ska bli kul å se bilderna.


Men sen minns jag: jag och Rolle åt pizza, & gjorde hyss på stan då vi omorganiserade en grupp utemöbler så dom stod bättre, i solen, vi HJÄLPTE företaget tyckte vi *Haha* ;D
(...för det jobba säkert massa snobbar där -som inte själva tordes flytta utemöblerna till en bättre plats, Fast dom VILLE)

 

 

 

Sen fick jag ideen att vi skulle låna en liten rodbåt och på SÅ sätt ta mig hem från Bergnäsbron till Malmudden *HAHAaa*

 

Kanske tur då att jag inte hittade en enda båtjävel efter hela stranden där vi gick i den strålande morgon solen! kl:05-07 tiden. Men vi hittade STORA båtar & då klättrade jag lite och fotade den här fina lilla båten ,,,tror det var en till olaglig handling eftersom den var ..inhängnad men VACKERT var det där iaf!

 

Man måste FÅ NJUTA av sommaren!

 




Sen på kvällen gick vi på BIO som ni kan läsa om i min andra blogg: Hellofroggy -där uppe under länkar*




Nu är det OFFICIELLT!
~Årets Midsommar Röj är i Jakob's stuga, så fram me några backar ÖL, Cider! massa god mat, nå mysiga kuddar + sovsäck-saker & så Ses vi i Kallax-Byn!

Lite Ronny & Ragge, Peps-O'Boy & 'ska'-musik

~ Så är festen fixad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0