Trådlöst Internet

Ljuvliga sommar
Klarblå himmel
solen ligger lågt
och kastar långa skuggor över gräsmattan
Stoy står här brevid och nosar på laptopen och runt växthuset
Taco springer som ett glatt lamm i galopp över gården, jagar fjärilar och pratar med mig då och då genom olika jam-ljud, kommer och ligger brevid mig en stund för att sedan springa iväg efter ännu en trollslända

Jag ligger i solstolen på gården i stugan, med ryggen mot älven där en vattenskoter just kör förbi
Med mammas laptop i famnen ,humlorna surar runt bakom mig i de färgglada rabatterna
kvällssolen värmer riktigt ordentligt
där jag bakom mina solglasögon bara myser och lyssnar på escobar someone new



Jag är mätt och belåten
Malin och Simone håller just på åka iväg till luleå med MC'n, som dom åkte hit med mig i morse för att hämta

Jag har badat som fan idag! hoppade i vid färj-stälet och simmade till fårholmen
,,och malin skulle åkt me men hon gick bara ut till låren å bangade och åkte hem med pappa Så jag fick själv simma iväg ut i vattnet för att äntligen få njuta av min sommar lång-simmtur
Det var ju ändå därför jag kom hit, göra det jag inte fick på marknaden.


Sen när jag hade simmat på i minst 40 minuter och hunnit förbi Grelsbyn och var vid början på Storsanden,
såg jag något som glimmade till långt där borta jag tänkte; Nej va e d där fö nån som kommer nu då, vände mig om igen och fortsatte sola på min neon rosa mys madrass Efter en stund kollade jag dit igen och då hade den kommit närmare längs ändan på fårholmen, det ..såg ut som en gummibåt
och just när jag tänkte det Ropade Malin som satt i båten MAAARIAAAA så högt hon kunde Och jag började simma motströms ca 4 min senare kom malin ikapp mig och vi fortsate vår färd neråt vippa,
hon hade med sig frukter nektariener och plomon smarrigt smarrit! hon hade även med kameran och fotade mig och oss tillsammans

sen när jag kom hem och skulle skölja fötterna i badkaret hittade jag en jättefin skalbagge, kommer ihåg när jag var kring 8-9 och hittade en sån liten fin regnbågsfärgad skalbagge på ängen nedanför farmor, en sån liknande hitta jag nu *bild här snart*


och nu förflyttade jag mig in i sängen, åhh finns inget mysigare än att ligga i en fluffig ren säng när man har varit ute och badat så man är alldeles matt och lycklig
Ahh skulle kunna somna in här och nu, med laptopen värmande på täcket och pappa som ser robin hood där inne i tv rummet, mamma är i STHLM en vecka nu, hon fick det i present av mig och malin då hon fyllde 50:
En Shoppingsemester till storstan me fickpeng och hela schabraket
Lilla söta mor, som förtjänar det bästa :D


...men jag tror inte att jag ska somna in nu
fast det är så skönt under täcket,
ska nog se nån film som jag tidigare laddat in här på datorn åt mor och far :


i morrn sa pappa vi kunde dra å fiska YEY :D skickar bilder sen så får ni se hur d gick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0