Dagens HEADLINES

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!



MEN.............Den är ju ungefär lika "snygg" som våran husvagn!
Haha Stackarna! ;(

Men va elakt, att inte låta den campa med dom andra, (Tänk om det varit en Disney film, om pratande husvagnar som e elak med den gamla som läcker in vatten å e lite fuktskadad; och då hade det ju varit sorgligare är när Bambis mamma dog! Hahaaa)

Som att alla har råd att köpa dyra lyx-husvagnar, som dom här lite småtokiga gamlingarna som far ut me husvagnen i MAJ och hem igen i SEPTEMBER!
ORKA!
ni är gamla ni har inget liv (ja jag såg dom på PLUS) alla kan ju inte förväntas ha samma tok-lyxiga husvagnar som dom,
man måste ju få ha en liten sliten skruttig gammal "klassiker" om man vill.
Som man kan använda nån gång då och då -som man inte behöver vakta för att den ska bli stulen om den står ute ensam nånstanns ett tag.

Så jag tycker stå på er! HEJJA! Fram me alla fula gamla rishögar så invarderar vi stropp-campingarna där nästa år,
och stämmer skiten ur dom om vi inte får komma in :D HAHA!

..detta var fan d värsta jag hört :P Vilka snobbiga as det finns.





Nåååå ännu mer sorgliga saker, denna bild påminnde mig om stackars Jonas som sitter fast på jobbet varje vardag 8-17
Och jag som e ledig mellan mina nattpass & nu glassar på här i stugan, :D
Är man ledig så är man ;) ...Har lite svårt bara; att välja om jag ska läsa, bada, eller läsa i solen, eller kanske läsa i båten!
Ja sånna sommar-dilemman brottas jag me,

Denna bok läser jag nu:







Och en MC olycka i Luleå

Kan det vara Malin som vurpat? eller Jakob som kört lite för fort?

Nä det tror jag inte ...men man fåt ju inte veta VEM eller hur GAMAL personen var
..för när ambulansen kom hade personen redan stuckit från platsen
Hahaaha

nå, men, jå




MMMMmmmmmm! Idag gjorde jag världens godaste potatisSallad
Med färsk potatis, vårlök, gräslök, rödlök
Köpte en 4-sorters peppar som gjorde det hela sviniiigt GöTT!
Åh, ska gå och smaka en sked nu

Sen röjde jag upp i skogen massa, tog över en timme, lastade alla träd och buskar pappa röjt undan,
upp på 4-hjulingen
Taco var me, hon sprang brevid hoppade och jagade saker i diket, sedan efter 20 min lekande satte hon sig uppe på gräsmattan och knaprade på något, när ja ghörde ljudet av Taco-som-äter-nått-levande så gick jag dit
Och FAN va äckligt!

(tyvärr hade jag inte kameran me), men där låg en SÖT livs"levande",
men HALV liten ödla och kravlade sig iväg från Taco -med sina endast två kvarhavande fram-armar,
Taco tittade nöjt upp till mig och undrade om jag ville dela dagens fångst
meeeen jag tog fort dennes huvud mellan fingrarna och tröck ihop skallen så den dog genast och ..öhm,
slapp lida av att bli uppäten /leva när den bara hade huvudet var kvar ;)
VILKEN Djurvän jag är ;D


Och sedan fortsatte jag & när alla träd var upplockade körde jag lasset ner till stranden,
lite bökigt var det där vid vassen och mellan alla träd och ner för backen,
med 4-hjulingen och släpet fullpackat
:D men kul var d å få köra lite super off-road och böka på' :D

Sen när hela lasset var tömt, hoppade jag i älven med Taco så hon fick bada :D hon luktade hund!
och när hon sedan började simma hundsim tillbaka till land efter jag tvättat henne ett tag....vart jag verkligen misstänksam

Sen åkte jag med båten från Kangis,
ringde mor i STHLM
& prata me Madde som var påväg net till Göteborg på en sköön semester ;)

i morn ska jag åka båt från Nybyn! YEY
Hare fint i det varma vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0