Jul-Surströmmings Fest!

Idag var det dax för Surströmming igen!
Mina föräldrar hade fått tag i en sån där VIP-burk me Kallax strömming som dom bara gör ett visst antal av varje år och säljes till dom som bor i byn,

Men en sån hade vi och festade på nyss,
God som vanlig suris, -och fin i färg och fastheten, men inte någon magisk jäkla fisk var det inte




& titta - Den är så VIP svår att få tag på att den enda bilden jag hittade på burken var denna med Stefan Sauk *heHe*
Fan va gangstah'

- Våran burk var nummer.. 168 ...Jahapp



Ja, här stod det om den också:
"Grand Kallax är en exklusiv surströmming som bara tillverkas i 500 numrerade burkar varje år.
Alla moment i tillverkningen sker hantverksmässigt och alla strömmingar är fiskade av byborna själva.
Surströmmingens Rolls Royce, kort och gott.
Tanken med tillverkningen är att stärka den kulturen i Sverige och utveckla bygemenskapen.
Förståeligt finns de inte någon burk att köpa i någon butik utan det är bara några få som får chansen till denna läckerhet."






& av Mamma fick jag den här fina blomman!
Va söt hon är, minndes att jag svammlade om en sån där blomma för 2v sedan när vi var på stan.



ok, den jag pekade på kostade 10 kr men jag ides inte ställa mig i den långa kön för den
Men den här var mkt mkt finare och kostade lite mer men
Yey!

Så nu har jag en blomma i tv-rumms fönstret ;)






& kolla mina nya skor;
som jag köpte för några dagar sedan
Ida och jag har nått små flummigt  Indian-Tema på gång här.
Var bara tvungen köpa dem, & 70% rabatt inte illa!








Till slut, liten arg Kanin jag skissade upp en natt,
Ja hade inget vanligt papper så jag tog lite av fotolagunens visitkorts-marmorerings papper 
men det funkade,






& kolla in läskiga Jultomten jag hitta på Kupan, Den kan öppna och stänga munnen & knäcka nötter
scary:ig-are Shit får man ju leta efter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0