Grillat med Familjen!

FAN VILKET FINT VÄDER!!!

image1078


Både i dag & i går var jag ut & grillade med familjen (Lör&Sön 19-20:e)

Direkt jag slutade kl:9 på Lördagen for jag och mamma på Storheden och köpte en massa goda saker
Sen for Mor & Far, Jag & Jonas + (pappas kusin) Kent, ut till Lövskär och grillade
..mellan bilarna på en stor parkering! Hahaha
..ok det var "fint" me utsikt över vattnet / isen, hamnen där och fiket, m.m.
Så det dög, men hade föredragit Hertsöträsk

Vi grillade marinerat Älgkött + vitlökssmör (& shoritzo som Kent hade mé) åt det med potatissallad
Sallad me dressing + Baguetter me smör

MMMMmmm-mmm-M Fan va gött det var, solade och myste me lite ÖL i 3 timmar
Gissa om jag vart röd i fejjan, men mysit var det!


....Så i dag (Söndagen) vart det samma sak!
Denna gång med samma gäng + Malin & Simone! (som jobbade i går)

+ att Vi for till Hertsöträsk i stället för Lövskär,
& Malin hade med sig kameran som jag som ni ser flitigt använde

image1064

  • Här är hela familjen påväg efter spången ner till Träsket
f ff

Pappa fixar grillen ...som en riktigt händig liten grottmänniska.




Sen när vi kom ner till stranden/ stugorna så satte vi oss sedan ner med stolar och grillar, frysväskor
& som vanligt envisades pappa med att sätta grillen just där han ville ha den ,på 'Pappa-vet-bäst-vis'
Vid ändan på långbordet ... just så att den blåste all rök på oss alla andra :P
men sen flyttade jag den efter 30 min när jag inte stod ut längre ...Haha..aaah....



sen kom Kent, Då satte dom sig mot stugväggen och tog fram stor GAS- tändaren å kremerade sin grill
Slängde på lite Parisare och så var festen igång
Dagens dryck Coca Cola & Sofiero
.......vem som drack vad får ni gissa er till =D





Malin
söker Cola'n
som jag gömt i snön nån timme tidigare.
...Jag säger Varmt eller Kallt ..till slut hittar hon den HAHAHAA!





image1082


Jag lär mamma posa´
Hihihihiii så söööööt

Vi hoppar omkring i solen ,grillar och myser,
Jag & Jonas sitter i våra campingstolar
Jonas läser tidningen
Jonas äter en älgkött-bit
Kent & pappa fixar mat



- Jonas anfaller mitt huvud med sina vassa små tänder
- Jag får en puss och blir inte såå lessen
- Malin fotar simones glasögon som reflekterar bordet där vi sitter och äter, man ser mig och jonas



Simone får en reäl parisare av Kent
ÖLen har han tagit med själv Haha
Malin och Simone går iväg på en romantisk promenad dätr dom fotar denna bild på Simone framför stugorna
Malin hittar äntligen colan jag gömde i snön och ska just sluka den

Sen for vi allihopa in i bilarna och drog till Tjuvholmssundet borta vid Kallax
,där chillade vi på bryggan




Sen gjorde jag den "Alla ska ha samma grimash-bilden"

:D Fint va?




Malin försökte ta av mig kameran
men jag fintade bort henne och fick pappa att fota hennes foto-attack på mig
Haha
"De skandalomsusade Syskonen i Foto-Attack" som det skulle ha stått på Aftonbladets löpsedel om någon brytt sig de minsta... Hahaha :D


Kul hade vi,

j jj jj jjj j


sen vågade jag & Simone, oss över isen till andra sidan,

'där jag fotade simone när han kollade ut över stan




Malin hoppar högt, långt där borta på andra sidan vattnet

På väg tillbaka över isen tog jag en massa fina foton!





På vägen TILLBAKA fasnade min fot i ett hål i isen, för ett ögonblick
& när vi kom i land igen på andra sidan; upptäckte Malin den här skylten:

image1104

HAHAHA ORKA! kan dom sätta den så man SER & inte dör! hahahahaaa


-Pappa tände eld på gräset


Kommentarer
Postat av: Anton (den blondaste av dom alla)

Tröttnat på din gamla tråkiga header? Eller vill du helt enkelt ha en ny? Nu har du chansen! Tävla gärna om en snygg vårheader på min blogg!

2008-04-29 @ 13:47:29
URL: http://indiesponge.blogg.se
Postat av: Tina

Tjuvholmssundet heter det ;)

2008-04-29 @ 16:28:41
URL: http://blog.alvebring.com
Postat av: Maria

Haha Ja! jag vet Hade lite brottom me å lägga in träsk-mark-grilla inlägget idag bara
Han inte renskriva det :D

Tjuvholmssundet Japp jo inte tjuvträsk-sundet saken

2008-04-29 @ 22:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0