En vecka utan Jonas

och vaaaaaaaad ska man göra?
ARIBBBA!!! PARTY TAJM! ....? nä ..fan vart inte ens ett litet partyi stugan under helgen..

image437

Jobbade 2 dagar + såg en massa film resten av dagarna
Sunshine - solen går under om solen slocknar, halvlam action på en rymdfärja
Georgia Rule - om Linsey Lohan som var ..som hon är i verkliga livet typ :P
Kickin it Old School - Med Jamie Kennedy (X) som hamnade i koma i 20 år..
+ massa bra serier

på Torsdags kvällen hade jag kyl-rensning och gjorde JÄTTEGODA små Tortilias-pizzor!
image425

av alla rester jag hittade ..åh gott d var nu blir jag sugen igen ..ja har ju kvar 2 att göra i kylen så.. :)
Jonas kommer först hem i morgon måndag ;)


I Stugan
På lördagsförmiddagen , väcktes jag kl 8(!) av äckligt morgonpigga glatt skrikande Mor & Far: -Att jo NU skulle vi fara till Finland å handla SPRIT! *YEEY*
Zzzzz ..men jag hade nästan inte sovit nått i natt, för det var så jäkla kallt
-& jag vaknade hela tiden av att min näsa höll på frysa av huvva,

Vi köpte lite bröd, en vetemjör och skulle fylla på GAS-flaskan till husvagnen men ,nää finnarna hade bytt ut systemet så man kunde inte fylla på svenska GAS-flaskorna i finland nå mer (där kostar d 200kr i ställe för 400 nånting som dom tar i swe)
Så det var ju synd, drog in på Alko och köpte mig en BOLS BLUE Curago + 8 Finska cider i roliga färger till Maddy



Dessa jättesöta godisaskar hitta ja i Finalnd me, ides inte köpa kosta 15:- st
Men fotade dom för det var SÅ SÖTA! =D



Sen när jag fixat receptet hos Nettan & Urban på datorn gjorde jag min Limoncello-Likör för jag hade sprit och citroner + lite vatten & socker ska man sätta till efter några veckor



Här är Receptet:

svt.se - Niklas Mat





Sen var det Födelsedags Kalas hos Nettan: Alla var där Stora som små



Nettan fick hjälp med att öppna paketen
En liten trumpen en, ville också ha paket! ;) hihi
Madde var styleish som vanlig och glimmade ikapp med tårtans silver-strössel



Let's Make Some
Babieeees! ;D





Sen fotade jag i Grelsbyn lite medan Madde sprang in och hämtade sin kam,







Sedan besökte vi Farmor & Farfars grav, där var allt grönt, så vi reste vidare till stugan och sedan ....







...till Vippa där alla samlades för att äta Hamburgare, Lövbiff och andra delikatesser..











Usha ja!
Just när jag skulle gå å sova (utan en endaste skogs-fest) i Lördags så zappade jag in på TV4 och vad var där ..om inte jäkla LET'S DANCE - Eurovision DANCE CONTEST ..SUCK ok, då var man fast vid det för att se hur SWE förnedrades å hamnade på 3:e sista plats (vik´lket var 14:e plats! av 16 deltagande) -just över UK & Sweitz HAHAHA!
Men Allvarligt ..va i helvete hade dom gjort me håret på swe-bruden? :O
(minns inte vem som vann let's dance men.. )image421
ja håret på hon var ....krulligt & brunt i värsta kärringfrillan HAHAHA BRA! att dom förlorade stort,
fattar inte hur komentatorerna kunde sitta där å hela kvällen säga att SWE var publikfavorit å säkert skulle vinna HAH!
Kräk spy och ja tack gode gud ..att man inte har hennes hår :P
Men Finland vann, me sin skumma skogs-troll dans ,,, jag tycker att det har blivit lite för mycket segrar för Finland de senaste åren, i alla samanhang ..fan inte bra.
Kom igen nu skit sverige -ni vet vad folk röstar på -Så hurfan kunde vi skicka Martin Stenmark, mfl ut å tävla.
Fattar ni inte att d e PINSAMT!



Vi plockade svamp - bara för att sen inte veta vilka som var giftiga å slängde allihopa :)
Haha, ...ha.... :P
Pappa hade ätit sånna när han var liten minns han ...och sen frågade vi en Svamp-tant i byn å hon sa dom var giftiga så ..ja va gör man Haha

image435


Sedan slaktade jag en liten smarrig fågel (en fågel..som heter Roger), som pappa hade fått av Daniel våran lilla kusin ...eller lilla å lilla va e han? 18år nu?
Fågeln var glad -den ville sitta på kompost lådans kant å posera medan jag fotade & sedan slaktade den lite till *haha så söt!
Före jag slaktade den så hade jag haft den på altan och haft ..en liten fotosession.. om man säger så, och sedan var jag och mor inne ett tag för att sedan gå ut igen och då, sa jag:
-Va, men ..Var är den 3:e fågeln
? (...ROGER! VART E DU??)
mor: VA? Var det 3?
-Jo.. så jag gick ner och kolla vart den 'sprungit iväg',
& där låg den -under altan med fjädrar omkring sig å blodig hals, nån annan hade visst varit upp på altan och sugen på våran döda vän -men han inte få med sig hela... hehe
Var väl nån rovfågel eller annat hungrigt ..vi har ju en sån där rått-ätande liten hermelin på gården =)
kanske den kanske som inte hunnit iväg med hela bytet.. för vi kom ut och avbröt den



Sedan plockade och Tvättade Jag & Mor lite morötter...
sockerärtor och Sallad + Salladslök så nu e kylen här hemma alldeles full me EKO-stuff'








Lyrics:
Det var en gång en fågel, ja en fågel
Som heter Roger
Och bor i oskarshamn

Han ville gärna cp:a med sina vänner
med sina vänner
men det är svårt i Oskarshamn




Helgens Låt: (den här låten borde ju du gilla Malin) OCH förresten alla NI som jag vet läser min blogg KOM IGEN SKRIV LITE NU SKITUNGAR! annars är det ju helt dött här, å jag kan skriva saker som interesserar er me =)


Pete Murray "Better Days"

Kommentarer
Postat av: Maddeeeeeee

Jooooo jag glömde skriva om digi bloggen.. FÖRLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT!!! Men jag blev så irri när d inte blev nå action.. hehe.. jag ville ju bli FULL FULLARE FULLAST!!!! ;) ;) ;) så jag glömde hela grejjen.. vilka FIN FINA bilder du lagt ut... *tummen upp* yeeeeeeaaaaaaahhhh... MARIA, inte hålla på plocka åglar... UuuuuuUuuuuu.. ;p HAHA!! KRAM Å PUSS!

2007-09-03 @ 11:52:50
URL: http://www.maddoluskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0