Snön är här...*YEY* ...not! eller?...*suck* ..orka :)

Jag vaknade vid 12 av att Jonas var hemma på Lunch,image556
sen for han igen tillbaka till sin kurs.

Solen sken för första gången på länge
*som jag har sett iaf för jag har sooovit som en stock på sistone
,,kanske för jag varit febrig och förkyld men d håller på släppa helt nu*





Jag kollade ut och SNÖ var överallt, verkligen mycket snö också

Jag sätter på lite musik och börjar flumma runt i lägenheten på jakt efter min gamla kamera
Yes, hade helt glömt bort att jag faktiskt har en gamal systemare liggandes här någonstanns.


Fotade ut genom fönstret & så här fint var det ute idag: *foto kommer snart..måste hitta kortläsar helvetet*





Lyssnade på:
Add Video to QuickList
Cappella - Turn it up and down






Nu ska jag försöka hitta någon god och rätt så nyttig frukost, sen ska jag ....lyssna på mer 'brrra hitz' som tex:
"Ida's: "BayramBand - Blondin" & hennes polare "AP-FlayAway(REMIX)" nya låt som faktiskt var bra! :)"
Lars's: "03. Will you love me forever"
Ingrid's: "Vincent - Miss Blue"

& nu "Richard Ashcroft - Music Is Power"
& "Tiger Army - Where the moss slowly grows" Åhh va bra dom alla é


image553

Ja det var dagens låt tips

Här är den senaste boken jag läste: mkt BRA läs läs

"En okänd ung kvinna med blåslaget ansikte och spräckt överläpp dyker en decemberdag upp i ett litet fiskesamhälle i Maine. Hon bär på sin sovande sexmånaders baby. I St. Hilaire är man ovan vid främlingar, och hennes närvaro sätter fart på skvaller och spekulationer bland byborna. Kvinnan, Maureen, hyr en liten stuga, ödsligt belägen på en udde. Med det vintriga havets krafter som bakgrund glider Maureens liv in i sin nya rytm. Två gifta män uppvaktar henne, och en får hennes hjärta. Men denna fridfulla respit får ett abrupt slut, och lämnar efter sig ett mord, ett våldtäktsmål, ett självmord och ett övergivet barn.

Dokumenten om Maureen English lämnas nitton år senare över till hennes dotter av en journalist som skrivit om fallet. Bland dessa papper finns sanningen - men de väcker långt fler frågor än de besvarar.
"

Mycket Mysig liten höstbok! Gillar sättet hon skriver på, (samma författare som till Pilotens Hustru som jag läste i sommras)



image554
Nu ska jag läsa: Mammadags av Gillian White

"En underhållningsroman av bästa engelska märke:
sofistikerad, kvick, spännande,
absurd och med många ironier och dubbla bottnar.
Fem barn låser in sin alkoholiserade mamma i bastun
och låter henne stanna där i fyra månader till dess
att hon har bättrat sig.
Berättelsen pendlar mellan svart komedi,
lättsam fars och djupaste allvar i bästa Fay Weldon tradition
."



..mmmmmmm... låter naijs det där :D




Just nu sitter framför datorn och krapnar halstabletter,
om ni undrar vad jag lyssnar på så är det för ögonblicket "SommarPojkarna ft Fröjda - Du Är för snygg för mig!" *asg*
Ska söka min frukost nu och har just laddat hem senaste avsnittet av Boston Tea Party som jag ska avnjuta denna underbara vinterdag!

Ha det underbart mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0