En Weekend i Transylvanien





& så var det Svensson-Halloween och den firade Jag Ida & Linda
genom att dra till Överkalix skogen och grilla Marshmallows
med Madde över ljus och dricka snapps i mörkret
i Stugan på fredags kvällen, mina föräldrar var i Gällevaaare å jagade älgarna.


image574

Till&Med Älgen fick sig en Halloween utklädnad me Tiara och rosett

Madde kom över med Halloween-godis och San Francisco-drinkar jag hade Tequila Rose, Linda å ida diverse HB & kvällen avslutade med Dexter-TV & att Lars kom försent till lill"festen" våran. så han fick köra hem efter en 15 min.
vi körde lite CRAZY FROG DANZE Med Moppe-hjälmen *ASG*




image589

Maddy -the mutherfucking Princess! *som Miss Avril sa*




Jag var snorig som fan hela helgen och på lördagen vaknade jag med lock för öronen och blod i dem,
Jag har aldrig haft öroninflamation förr, så jag ringde Överkalix Vårdcentralen å hon sa att jag skulle koka vatten å salt och hälla in i näsan och ligga på rygg när jag gjorde detta så det skulle spola ur alla gångar å så, jag höll för näsan och blåste bort locket i örona sen körde jag med det där saltvatten tricket och ja i slutet av kvällen kunde jag ju festa iaf! :D
image575image578 jag & Karin i Luleå helgen innan*



image577image576

Vi drog till Lars, (med lille-bror #3) & där lyssnade vi skitbra musik
och kvällens hit var ju såklart: LILLA HJÄRTAT! JAG TÄNDER SÅ PÅ DIG!


image557



Sen åt vi massa tunnbröd runt köksbordet och fyllde över ÖL och var alla jäkligt fulla ...jag visste inte vem fan som var nyktrast så jag gav Linda ÖLen ...MEN hon var tyvärr den fullaste av oss alla skulle jag sedan inse *Haha*
Stackarn var lite bakis dagen efter, tur att hon hade 'creme fraiche-hinken' ;D





Madde rockar loss på fredan




På hotellet var det *dött dött* Men vi roade oss med lite dans!
Ida hittade EN snygg kille men NÄ då kom Madde å ställde sig emellan ;D å sa att "HAN HAR flickvän!" han har FLICKVÄN, Han HAR flickvän! :D FAN Madde, ENDA snygga grabben i hela komunen! ;)
faaan synd MEN... Han & hon kanske hade gjort slut ju? man måste ju få prata & höra
& du cock-blockar Ida totalt, jaaaa Oj oj du har mycket att lära om "kärleken" ;D
(Man behöver inte ligga med en kille eller ta han från hans tjej bara för att man pratar med honom.)
Åhh du har hela livet framför dig ju, va ünderbaaart =D ii hih hiii

....å om jag inte minns fel så hade en viss kille på marknaden FLICKVÄN ;) men men
... hehehehee HAHA Ja sånt är ju inte "så viktigt" ....eller?





& På söndagen var vi..eller ialla fall en av oss, bakis och hon fick låna en liten hink,
och sedan vi grillade Pinnbröd & Korv-parisare MMmmmm yummie!





Sen innan vi åkte hem på måndag gick vi ut och kollade i naturen å fotade lite, hitta en älg kadaver-bit MMmmm

....Vi såg en fågel som Ida tykte vi skulle peka på,,,, :D *ASG*






Fan, nästa utlands resa går till Transylvanien, för att döda får och skylla på Vlad Tepes!
vi hade många fina ideer om den resan under fredagskvällen HeHe








Halloweenen i Luleå firade vi på underbara Club Insomnia
ALLA var där..nästan

Jessica & Fridas nya club var en succZe!



pao var hemma från Tokyo


på ett foto hamnade jag i famnen på Hulken

en massa rockers var d där



Marre å rödhåriga saker
Petter & Jonas YO:ar för kameran
Baren smockfüll -Man ser Grym där bland annat


Heidi, pao Irina & Idaz Heil-kusin

det var det blogginlägget om Halloween d, Nu ska jag gå och äta en Piggeliiiin :D

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag förstörde inte för Ida utan snarare räddade henne från arga flickvänner. & man MÅSTE visa nån form av respekt o hänsyn mot sina medmänniskor. Så i detta fall är d nog du som har en del att lära om kärleken. Inte tror jag heller att du vill att nån drar iväg med Jonas o inte bryr sig om att han redan har någon i sitt liv. Angående marknaden så gjorde jag fel, man lär sig av sina misstag!

Snygga bilder iaf!

2007-11-12 @ 13:37:13
URL: http://www.maddoluskan.blogg.se
Postat av: Idaho the navahoo ho ho ho

Äh jag fixar en snygging på juldan istället! Den där var ju inget att ha om han hade flickvän vafan, men å andra sidan så har ju HAN ett eget val ;) Bilderna blev ju fan skitbra btw, ska donera lite till din kamera-kassa snart så du kan dokumentera varenda dag ^^ haha
krams!

2007-11-12 @ 20:36:50
Postat av: Gabs

Att döma av bloggen skapade Maddes så kallade "sabotage" en viss irritation från fröknarna ovan. Jag råkar känna killen ni syftar på och har så gjort sen var 2 år och ragget hade inte tjänat ngt till. Jag vet hur kär han är i sin flickvän. Så med andra ord tycker jag ni ska vara glada att hon berättade dett, så kan krutet läggas på någon annan istället för raggarens egen skull. Att jämföra detta med marknaden och Madde funkar taskigt då situationen var en helt annan och de hade ett snack och ingen raggning. Var glada för att hon bryr sig på ett snällt sätt istället för att snacka skit och utnyttja det när pengarna tryter på krogen och man gör allt för att sig en gratis-drink.
Ha d gött!

2007-11-14 @ 12:12:01
URL: http://blogg.passagen.se/gabs81
Postat av: Maria

Nä men snälla nån hon kunde ju ha fått prata me killen iaf han var ju glad och trevlig! :D

men men visst allt beror på hur man ser det ;)
...och ja! han kunde ju ha presenterat ida för nå snygga vänner eller nått kul, man måste ju kunna få prata me folk utan att herr polisen ska komma och skälla ut folk, inte som att han skulle ha börjat hångla med lilla Ida, det skulle väl ha kommit fram
att han hade flickvän efter några sekunder om inte madde gått imellan, och de hade åtmindstone fått tala lite för han verka ju va en trevlig en
Ja man ska inte hålla på me folk som har flickvänner ;) men man kan vara som folk å få prata lite
ja jag vet att det är en liten stad men nu får ni skärpa er alla vet allt om alla å ska "hålla koll på allt" Kom igen hon pratade & HAN pratade , vilket dramaaah´ ^___^
folk kan ju inte bestämma vem andra ska prata me och inte ...oj oj.

Ja, Ida vi får göra som alla andra, sitta i sitt hörn och prata med dom vi känner! om dom nu ens pratar tillbaka nånsin ...KUL

2007-11-14 @ 17:00:02
Postat av: Gabs

Oj..där stötte vi visst på en ond tå. Ingen som sagt ett enda ord om att det är förbjudet att prata med ngn. Klart som f-n det inte är det. Men du beklagade ju dig själv över att hon sa som det var, att han har flickvän och att de kanske hade gjort slut samt att han var den enda snyggingen. Om hon inte var ett dugg intresserad av att ragga varför då bry sig om att han var snygg?!?!? Det låter j-la märkligt det. Nu tror inte jag heller att hon stormade fram som ngn polis. Är det inte uppskattat att få veta om att han har flickvän så slipper man ödsla energi på saker och ting?!? Eller just det ja, INGEN var ju ändå intresserad...konstigt att du då nämner att hon kom och förstörde.
Ingen har som sagt tyckt att det var fel att de pratade, prata så mkt ni vill med vem ni vill. Tyckte de var oschysst att gnälla på henne som faktiskt inte gjort ngt elakt! Men men alla är vi ju olika..och månar olika om vår släkt..men det visste vi ju sen förr...

2007-11-14 @ 17:38:36
Postat av: Maria

...det var inte madde som betedde sig som en polis ;)
lugna nu ner dig lite
Du var som sagt inte där
han snackade med ida ett ögonblick och hon tyckte han var snygg låt det vara lixom =D

2007-11-15 @ 02:40:07
Postat av: Shortie!

Men shiiiiiaaat, vilka brudar de är som bor i ökx!! OMG! Gabs, chilla och skit i om Ida ville snacka med ett snyggo om han hade tjej, visst hans problem inte Idas och om Madde verkar så jävla svartis och bryter de hela så är de ju faktiskt bara taskigt av henne liksom.. hon kunde låtit de vara och göra som man gör i större städer you know.. bry sig mindre om vad ANDRA GÖR!! Och kanske tagga ner på att hålla ständig koll på hela jävla fitt ökx! MY GOD männsika, skaffa dig ett liv.. snälla! Puss hej!

2007-11-18 @ 00:37:55
Postat av: Shortie

Och.. ursäkta mitt fin fina språk

2007-11-18 @ 00:41:39
Postat av: You set my heart on fire!

Jaha men om det är bry sig mindre-om-andra-läge som gäller här. Så varför bryr du dig då Shortie överhuvudtaget?!.. You name it!

2007-11-18 @ 04:56:50
Postat av: Maria

WOW vilka kännslor det blev här
Nä överkalix är fint ju..

...negativa människor finns överallt det är bara att skita i sånna som vill bråka, skapa obefogad dramatik över saker, och sedan gnälla om det i år och dagar, livet går vidare

Jag ska då ha kul och prata med så många trevliga människor som möjligt :D
De flesta av alla 1000tals man pratat med i sitt liv, har oftast haft flick/pojkvän & det är för det mesta dom som har vettigast saker att säga, och inte bara står å slibbar på en hela tiden =)

Man ska inte alltid ge sig ut för att hacka på folk och vara negativ, då kan man ju lika gärna stanna hemma. Puss på er Julen är snart här och till elaka barn kommer inte tomten! =D

"Julklappstips: Till din fiende, förlåtelse.
Till en motståndare, tolerans.
Till en vän, ditt hjärta.
Till en kund, tjänster.
Till alla, barhärtighet.
Till varje barn, ett gott exempel.
Till dig själv, respekt."

Peace out.

2007-11-18 @ 18:16:33
Postat av: Shortie

Hahaha.. hade en baar en ynka åsikt! ;) Men jaa Maria, jul mys jag är på som fan! jag bakar gotta med dig er dom.. ja alla osm kommer :D

this is sooooo fun! ^^

2007-11-18 @ 20:06:47
Postat av: Maria

haha fan alla missuppfattar mig ,
d var inte till dig,
eller haha kanske till ALLA
Några verkar ju ha tagit illa upp att man nämner det enda som hänt den kvällen, men visst vad har man en blogg till, kanske göra som alla andra lägga ner, d e ju så populärt nuförtiden ..hah Aldrig,
jag har så mkt kul å skriva om så låt folk gnälla Bring it on, (inte menat åt dig shortie)

orka mer om detta jag e hungrig Mmmmmm ska bli kul me jul-b
Hoppas folk kommenterar andra inlägg å roligare saker nån gång =D
KRAM KRAM

2007-11-19 @ 17:26:19
Postat av: skåning

hehe roliga bilder.. jag gillar allt läder :)

2008-07-17 @ 21:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0