Operation Rädda Jens!


R.I.P söta morbror Bertil =)



Ojoj oj i FÖRRA helgen (15-16 Juni) hände det mkt! var på min morbror's superfina Begravning på fredag (då dörrarna blåste upp just när prästen läst upp sista ordet av alla de telegram som folk han kände skickat *Haha* skit spooky! :D Som om att Bertil hade hört vilka som var där, och vilka som skickat en hälsning, och sen for han vidare') Älskar begravning's. ALLA var där! ..nästan inte malin hon jobba..
God smörgåstårta och gräddtårta var det efter cermonin Det började spöregna just när vi gick från kyrkan till jordfästningen, alla såg ut som dränkta katter, endel hade paraplyn men d hjälpte inte för det blåste underifrån och sen just när cermonin var klar kom solen fram ..skum begravning det där,,
Sen for vi förbi mormor's fallfärdiga gamla hus i (Kärrbäck/Lappträsk) och där var det snö! på marken, jag vart genomvåt och iskall när jag hämtade en rabarber i det gamla överbevuxna trädgårdslandet och höll på frysa ihjäl i mina 'fin-skor' .
Sen åkte vi hem till Bertils hus allihopa och åt frukt! sen drog vi till Luleå & jag han sova 1,5 h...

För att sedan hoppa upp upp & ut å festa med grillfest hos Lars på Kallkällan!

image124
När vi kom dit stod grill:arna på max! upp me humöret,,
..Kom nu att tänka på.. Fronda låten:
Ooh vilket väder, å grillen står på max
Jag står för steken, ta med bärs och snax
Jag stannar vid glasbanken, vad vill du ha för sort?
Njae öl, vin å sprit, lite smått å gott


Lars, Mika och 'ENIRO' (som vi kallade han för han jobba med Lars på Eniro) var där. Vi tog fram köttkorvarna och öppna en ÖL.
Troll-David var hemma å sölade den jäkeln, så han för 7:e gången missade Linda! (som åkte till Antnäs med sina föräldrar som varit me lillebror på fotbollsmatch till 20-tiden)

& sen kom ett gäng till med bla Eniro-David som Ida försökte ragga på, men han var för nykter å hon för full
Seeen efter nåra timmar kom Johannaa & Jovich! *wooo* ;D fan, ni vet hur vissa blir så där dö-tråkiga, och osociala så fort dom får en pojkvän(/mer kuk än vanligt) å bara sitter hemma ,aldrig går ut, dissar sina vänner, (förutom när dom åker till willys å köper mer kärleksmums å sen tillbaka hem å "myser" bort hela helgen Ja FY FAN! sånt gillar vi inte!!)
Men så är inte lilla Johanna nä! ;) Henne kan man lita på! Efter nån timme dök Johanna å Jovich iallafall upp ;tillfredställda å glada! "Redo för att festa igen" Tillåme en flarra champange hade hon me sig! Det kallar jag icke-banger eller jo "banga först sen klä på sig & dra till grillfesten!" yeeeah! duktigt!



Heidi tittade också förbi! med lilla Viggo som charmade alla damerna.. genom att bjuda på sand-TWIX och sköldpaddor gjorda av lera! Mmmmm och sedan tvingade han oss gunga honom högt högt vilket vi så gärna gjorde, ;)
På en balkong hängde en hög 14isar som verkligen såg ut att vela parta me oss..men näe minst 16år ska man vara för å få hänga me oss ..tror jag.

Vi hade 2 paket nya jättegoda SCAN korvar med oss! Lamm-korv och nån mer starkare gris och nötköttskorv i grön fin förpackning Smarrigt värre, jag fixa korven, Ida fixa potatissalladen och Larsa bjöd på sallad & skötte grillen. Kunde inte bli bättre!

S
en kom Randiga-David, hans (lika playeraktiga cleo-kille) vän CLEO-Mathias (känd från Pite-festen vi var på) och deras vän/ragg/ex ragg -en trevlig tjej som heter Emma. Vi drack å grilla å hade kjättekul, sen ringer Emma's mobil och hon hoppar iväg & hämtar sin kompis som irrat omkring mellan husen där på kallkällan (ja skitfula hus som ser likadana ut :P ja förstår han)

Och så kommer dom och jag känner igen killen ....frågar om jag träffat han när jag var mkt mkt full någon gång?? & vem är det som dyker upp mellan buskarna med en ÖL-kasse i handen!?! om inte IDOL-JENS! *Hahahahaa* RÄDDA JENS! RÄDDA JENS! Terrade jag honom hela kvällen =D Skitkul hade vi alla!

Larsa hade en påse med kycklingfilé! Mika massa scan hamburgare.
Sen när vi ätit å satt & drack kom nästa gäng som Lars kände, å grillade bratwurstar & allt möjligt
..åh blir hungrig bara av å tänka på det *__*

image117


Operation Rädda JENS! köp din tröjja iDAG! *hahaha*
Några minnsevärda quotes om Jens:





Aftonbladet: "Medtävlare i HATATTACK mot Mes-Jens" "Han saknar utstrålning"
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...728807,00.html

"Cara Mia" Idol-Måns: -"Jag gillar Jens som person, men artistmässigt är jag tveksam" erkänner han.
Peter Swartling, (40 juryns ordförande & Flintskallig surgubbe med förkärlek till halvoskulder & småflickor som Agnes): -"Jag tycker att Jens har gjort sitt nu. Det har jag tyckt länge. Han har helt enkelt ingen "star quality"..

Kishti Tomita, 41 år (& numera misslyckad skiljd gammal kärring): ? "Jag trodde att Jens skulle åka ut i kväll. Han är inte alls en lika mogen underhållare som Måns. Det märks på publikens reaktioner att de tycker samma sak." *Ja det finns inget som tänder gammla tanter å 40 taggare än en bögig yngling med darin-glitter i ögonen ..habbahabba SPRING MÅNS! SPRING!

Idol-Jens: - "Jag vet att många tycker att jag är underlägsen de andra. Jag kan bara göra så gott jag kan." Precis kör på så länge det går!

Fredrik Virtanen (risig pretto-reporter som ingen egentligen lyssnar på): Måns åkte ut & "ännu en gång lyckades valpiga gullungen Jens-"lucky loser"-Pääjärvi komma näst sist för miljonte gången. Imponerande."

Sur-Måns som åkte ut före Jens: "JAG ÄR BÄTTRE ÄN JENS" (Utslagen linslus hånar Piteå's KareokeKung)
- "Jag är en bättre artist än Jens. Det finns något som heter sympatiröster i den här tävlingen.."
http://expressen.se/index.jsp?a=469321

image118

~Åh hå hå jag kan hålla på hur länge som helst! finns så underbart många härlliga kommentarer om hur Idol hatade Jens.. :D

Åter till FESTEN:
Då kom nån på att vi skulle fota! *YEY* Men jag hade ju ingen kamera bara mobilen, så mina bilder vart inge bra:


Denna bild kallar jag "Idol-Jens gör sitt "SexyFace" jo jag vet, jag é en sann konstnär..




Men Jens (eller Mathias) bild här nere funkade! Han hade nån superbra mobil ...kolla bilden! stor som fan och oj oj jag vill ha en sån mobil...
På bilden:
Randiga David som vill åt Ida's cider, Ida som kämpar emot randiga-drinkhoran, Idol-Jens som e betuttad i mig (*HAHA *som alla boysen blir ..lovar! *ASG*) å Jag som posar fint (höhö).
& just efter detta drog vi upp..

..i Lars lägenhet på 3 vån & drack goda drinkar! å sjöng Jens-låtar på balkongen! hahahaa vi vart fuuullaa men ingen överdriver koma-spy-bajsa påsig full* Bara jäkligt glada!

Jag frågade Jens, om Cara Mia-Måns inte var liiiite bög efter allt, (om han inte ens tagit på han lite väl länge under alla Idol-utröstnings-kramar) men han sa "Nä Måns är hur trevlig & HETRO som helst, bara det att jag har fått höra han banka på sin flickvän natt efter natt under hela Idol"
Så ja ja ;) vi säger så!..men jag vet ändå att Måns e lite små bög! jag har ALDRIG FEL ;)
U'll see, U WILL see! om inte i år så om 7 år så kommer jag ha rätt *Mooahahaha*!

Nä han var uuunderbart trevlig'' såg ut som en liten estet fyllo-kille fast med randiga kläder -som en cleo-kille!
..hmm vänta nu Troll-David hade ju OCKSÅ randig tröjja den kvällen, och en massa fler* fan va alla gillar å se ut som Paris Hilton med fängelse modet i år "Thats Hot" ..maybe Not!

Alla vart skitfulla å glada ,för Larsaaah hade ju sitt hemliga skåp me sprit & rom & whiskey!
Jag skulle få mig en drink men då när han börja göra en god sak me kaffegrejs å grädde å allt! ..så såg alla det & så kom 16 andra personer springande över mig å tog alla drinkar han gjorde ..sen efter 10 min skulle jag försöka få mig den där drinken tillslut. men då hände SAMMA SAK! FAN!!!! höll på bli tokig,Allt jag ville ha var en liten DRINK! Drog ut på balkongen igen utan nå =( & efter 16 min tog jag Lars & fan! nu ska jag ha mig EN jäkel!
& det fick jag! ..just innan allt folk upptäckte att det var drinkar på gång igen, jag han just fly köket med min goda Juice & Finlandia drink, senare en rom å cola aaaaaaaah va gött nu började alla bli riktigt full-glada
Emma va å hångla me sina vänner först mathias & sen kom Randiga-David (som vist hade haft nått strul med henne å senare hade sagt men hallå jag hade ju henne först så du kunde väl ha frågat) HAHAAHAAA!
Fan va desperata singel-folk e ...skumma/PINSAMMA! så han fick en liten puss av Emma han me, vi hängde på balkonen ett helt gäng & jag ringde mina små söta Kusiner Nettis å Maddy! För att dom skulle få höra IDOL-JENS Sjunga! =D ahhh ha haa! Han var lite blyg men pratade med dom iaf innan vi föll ihop av skratt alla i en fyllehög!

Senare än vanligt drog vi oss iaf in till stan! Först hängde vi på Invit (tråkig gratisbar utan dansgolv som ligger vid hotellet ovanför cleo) men det *sög sög sög* som vanligt, det var jag, ida, troll-david mika å lars sen drog dom iväg till Heroes eller Bishop's. Jag å Ida drack en öl för att sedan dra direkt till Färjan!

Färjan ..som det oftast blir nu på sommaren (när cleo ändå e stängt för alla 14isar som vill dit)
(SÅ SKÖNT hatar cleo för alla brudarna har precis samma h*riga cleo-slyne linnen på sig!) HELT SJUKT! :D Jag RÄKNADE en gång alla brudarna på tjejtoan (jag hade en blå klänning) och runt mig stod 11 stycken tjejjer ALLA dom med svarta linnen (gärna med mkt tyg fram som faller från brösten så dom ser ut som jäkla gravida små fetton ..fattar inte det är så hämskt fult) ja,men förstår ni? 11 st brudar i toa-kön hade SVARTA linnen, 2 st hade någon annan FÄRG... jag brukar klaga på att alla ser likadana ut på cleo men nu fick ida verkligen SE! att jag hade RÄTT! och inte bara var överdrivet full och inbillade mig saker. Höll på garva ihjäl mig.

...Åter till Färjan där vi körde med bläckpenna stämpel tricket å kom in hur lätt som helst =D Mooahahaa
Först satt vi ute å snacka på 'bryggan' dom hade sköna filtar att linda om sig, Ida sprang hela tiden ifrån sin väska så jag försökte hålla rätt på den hela början av kvällen..
Vi dansade sedan som galningar och Hamid var förståss me & vaktade alla gubbar som försökte dansa me oss TACK HAMID! ;D å han körde sin berömda "oh La-La jag avgudar dig du "vackra kvinna" dans" som är ungefär som en strippa som gnider sig upp å ner mot sin påle -fast vi tjejer e hans påle å han rör oss inte men hoppar upp å ner runt oss å gör "fräna" salsa-moves *Hahaha*


Efter Färjan hamnade vi alla på MAX (Jens, Hamid Ida Jag ja ..säkert många mer men allt jag såg var MAT)
jag fick en liten burgare av Hamid som alltid e så "jag ska ta hand om mina vänner å paya-givmild" & så fixade jag drickorna till alla! rättvist å bra ;D
Då när vi skulle fara upptäckte Ida,,,vänta nu var e min väska? ööööhhh hahaa FÜLLO Idaa!
Hon hade inte sett till den på ca 2 h! å den vart mest troligt kvarglömd där på bordet i Färjan när vi dansat klart, å jag gav den till henne för sista gången & hade fullt upp med min egen väska =)

På max hängde flera som bara var ute efter lite:

  • ..bimbo sex?
  • sex utan hjärna?
  • meningslöst sex?
  • bli fulla å inte minnas sitt bajs-sex?
  • SISTA MINUTEN RAGG!
Nä vetefan vad denna bild betyder :D
Skriv om DU vet!

Den enda Operation Rädda Jens som hade behövts i dag var den att räda Jens ifrån den gula bruden i (ja! just det ETT cleo-slyna-graviditets-mage linne!) inne på MaX kl: halv 4 på morgonen,
Men fan! han klara sig från Idol nog klarar han sig ur detta tänkte jag! ;D
Vi fick brottom då för vi skulle dra & söka Ida's väska men, Jens fick sitta kvar me sitt heeeta ragg på MAX, vi fick adjö puss och massa kramar men var sen tvungen å springa iväg ner till båten.

i Idas väska fanns mobilen + hennes Linser som hon just beställt hem vilka e SPECIAL å kostade 2500kr! Fatta?! ahh!
......................dagen efter hittade dom den på färjan ..fråga mig inte var ..det vet bara Ida's reptilhjärna och den lär vi inte få se till på ett tag :D

Dagen efter mat-tips: En rostad macka med inbränt JESUS motiv
image121



Och så de mest OINTRESSANTA nyheterna:

image123
Henrik, 35, är Carola Häggkvists nya kärlek!!
-Stjärnan är kär igen! Tog med nya killen Henrik på Islandsresa!!! oohhh!!!

och jag tog cykeln till jobbet i dag UNGEFÄR lika KUL info! :P


image122

Paris dumpas -av skivbolaget:
Sångkarriären blev kortlivad Arvtagerskans album sålde för dåligt.
Häromveckan fick hon sparken från sin talangagentur.
Nu vill inte heller skivbolaget ha något att göra med den inburade arvtagerskan.

Mackan längtar efter storken:
Schenkenberg pappasugen -"Det börjar bli dags att föröka sig"
................oh noooooooo! XD




Dagens låt: Miss Li - I'm Sorry, He's Mine
Dagens Insomnia TV
: Judge Judy - fyfan vilken biiiatch hon é, dömmer alltid fel, gamla jäkla kärring.. hon har verkligen fel jobb, osympatisk som fan.. (kan inte sluta se *__* haha)

~ Raj Raj Raj-Ra!
Nu ska vi ha det bra!

(Midsommaraftooon i da!...
..och jag har just skrivit klart detta blogg inlägg om FÖRRA helgens wilda fezt)
Ja d e inte lätt att ha SÅ här mkt interessant å skriva om, nä.

Kommentarer
Postat av: Miss secret

.. Ja fy f-n Maria vad du har MYCKET å skriva.. man orkar ju inte läsa hälften ;)MEN mkt.. INTRESSANT.. =) TREVLIG MIDSOOMAR ffs.. ;)

2007-06-22 @ 13:05:09
Postat av: Tag bort bilden!

Usch så gräslig jag ser ut, sluta upp med sådana där bilder, snälla du. Tag bort den! (Jag o Jovic kan vara kvar, där syns jag ju knappt;))

2007-06-22 @ 15:26:12
Postat av: Nettan

Ok, trevligt. Du hörde aldrig av dig om du var till stugan förra helgen =( Why not??

2007-06-23 @ 17:49:30
URL: http://busbrud.blogg.se
Postat av: Maddy

Tack så mkt för kommentaren.. =) JAAA varför kom du INTE upp hit till Ökx.. vi hade ju kunnat ro till Fåris eller Storis o grillat å myyyyyyst o blivit lite dragna kanske o partat
med fååååååren.. hehe.. Jooo jag ska komma nå, kanske åt veckan???? ;)

2007-06-23 @ 18:51:08
URL: http://maddoluskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0