MidsommarDagen's Aktiviteter

image200


Midsommardagen! I dag så var jag inte alls nå bakis, förde över lite bilder från kvällens fest till datorn.
& sen kom Ida å ringde på, Hon sa att Malin, Simone, Armando & Lilian var här nere utanförhuset vid stranden
Och Armando & Simone hade med sig Armando's uppblåsbara Kajaker! Som vi skulle prova å åka! yeah kul

image203
Ohhhh jag har alltid velat ha en kajak men ..dom riktiga kostar ju 6000-12000:- så ICKE!
Men dessa uppblåsbara var ju ..riktigt fina & hållbara ändå (1 års garanti och köpta på Clas Ohlson! 1000:-)
Jag och Ida fick prova dom när Simone och Armando kommit i land, dom var lite blöta av allt paddlande/stänkande.
Jag tog simones båt (den såg torrast ut *hehe*)

image199


Malin fotade oss lite när vi lekte vid stranden en stund, sedan så körde vi iväg mot tunneln som går under Malmuddsbron och paddlade ut mot havet! Det var mysigt alldeles mörkt under vägbron och sen kom man under bron där tågen gick över, mellan dom fanns det en liten kanal med stenblocks väggar, där låg en massa rostiga gamla fartygs ankare och grejjs, en trasig livboj som drivit in från havet, när vi kom ut såg vi Atle & Freja isbrytarna..

image219


Och så styrde vi in i Södra Hamn vid Willy's och myste runt bland båtarna ett tag. Solen sken inte ett moln så långt ögat kunde nå och det var jättemysigt. Jag skulle kunna hållt på hela dagen! men Ida var lite less man fick ju träningsverk i axlarna av allt paddlande ;) Så vi vände tillbax, där malin simo lilian och armando väntade. Malin och lilian åkte hem, armando å simone tog kajakerna och paddlade hem dom till skurholmen.
Han sa vi fick låna dom när vi ville. YEY!

Sen gick jag och Ida upp å åt lite soppa vi gjprt några dagar tidigare.

På Midsomamrdag's kvällen skulle vi fara till Sara på 'mys grillkväll' men när jag ringde svarade Ante och det lät sååå himla tråkigt när där han snacka me släpig finsk dialekt, att jag vart ap-trött och bangade, Jag & Jonas skjutsade iaf dit Ida och sen så åkte vi ut till Hagaviken och kollade läget ...och på båtar.
Det var ganska så mkt mygg där, sen åkte vi tillbaka ..efter vi gått fram & tillbax på alla bryggor och Jonas BERÄTTAT OM VARJE BÅT & DESS MOTORER m.m. :O Gah!
Vi stannade till me bilen på RC-Flyg fältet, och såg på när dom loop:ade & dök med planen, sen kollade vi ner i den där stora sjön med alldeles klart vatten och såg massa fiskar,, kul när man ser ALLT, stenar växterna och jag gjorde olika fiske test 1- Kommer fiskar när man spottar i vattnet eller flyr dom? - Ja dom KOMMER
Test nr 2 - Kommer fiskar när man kastar en liten sten i vattnet eller flyr dom? -Ja igen dom simmar dit så nu vet ni!
När ni fiskar kasta allt ni ser i vattnet då kommer fiskarna och ska se vad det är =D
......typ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0