MIDSOMMARAFTON!

image197



MidsommarAftonen vart mycket lyckad & jättemysig,
Efter många om och men, så vart kvällens midsommarfest här utanför mig på Malmudden!
Kl:19 droppade folk in och började ordna till det och tända grillen nere på gården
Men jag kom ner sist för jag höll på föra över en massa goa sommarhitz på min mobil så vi kunde ha den som mini-stereo och det vart jättebra me lite musik tillslut ;D



Här är vi alla söta i Midsommarkransar!



Malin hade med sig Älgkött och Ida tog me översaltade kotletter,
Men dom var jättegoda! och Ida's pappa hade gjort en specialare-sås till som var sketgo den me! Jag och Jonas hade Lamm korvar och andra 90% KÖTT körv + Älgkött!


Vi hade fin fin utsikt när vi grillade och jag märkte inte ens av några mygg!
Här Ida Simone & Armando dom ska sköta grillen men Ida äter mest..



Köttätaren
&
Vegetarianen


Armando's syster Lilian som annars bor i Vancover
har varit & hälsat på i flera månader nu och hon var såklart
me på midsommar firandet!
Och hon tyckte all mat var alldeles SUPERB!



Simone och Malin gossar och äter på varandra om vartannat


Johanna visar hur man dricker!
Med Funktion & STIL -Vin i en PET-flarra :D
Lilla sötisen!


Kul runt bordet, Jovich me sin Jäger (för att visa vem som äger'), Emil, Ida & Jonas -som har väldigt väldigt kul,,, eller gjort något hyss *hehe* Så söta dom é i alla fall!


Posörerna -man måste ju ha lite bilder från denna underbara dag å vi va ju så söta






Man vart lite trött och sleepy efter all den goda maten, men sedan drog vi ut i alla fall, alla utom nykära Johanna å Jovich :P som hade andra mkt roligare saker att göra.. hemma :P




Men vi andra lullade in mot stan lite sent kl:01, och tur var det, för det var stängt överallt ..utom på ett litet ställe vi annars aldrig går på (mmm undra varför)
Corsica, -där vi kom in gratis! för Ida's barndomsvän stod i kassan
-Hon fixade tillochmed fram massa gratis ÖL till oss, d var typ 3 st per person!
Malin Simone Armando & Lilian bangade för att man var tvungen att stå och vänta utanför tills folk kom ut från d proppfulla stället -så det var bara jag ida jonas emil kvar men vi hade kul ändå :D


När jag satt å väntade på
att den där jäkligt otrevliga vakt-bruden skulle släppa in de andra (det var FULLT) så kom en gammal tant & satte sig ute för å röka me sin gubbe,Hon tände sin cigg och hon sa (med hes gamal alkis-stämma:) "-MEN, Va söt du eee!" Ja sa: -Jaha, Tack du....va snygg tröjja du har! *haha* hon hade blont kort hår och var typ 50år och en baby-neon-rosa tröja ;D Hon fråga hur gamal jag var ja sa 23, -..Fan sa hon, "Jag har en son men han är 30 år och det är ju för gamalt för dig! *HAHAHAAA* -"Jahaa tack! men jag har min pojkvän sedan 7 år och han e ..där" *och pekade på Jonas som väntade me Ida & Lillebror 2 meter bort i kö:n.
Hahaha ja alltid kul me knasiga oväntade konversationer av fulla äldre personer :)
Det var tur att Malin och dom gick hem, för det fanns inte en enda under 35 där, Bara ett live-band som jag och Lillebror dansade till i nån minut när vi bytte bord, Sedan bröt vi alla arm med en gammal snickare som hade suttit i fängelse och nu ville ha Ida -kåt som han var!
(nä skojja bara glöm det sista -efter 'fängelse') Haha



Sedan Corsica stängde 03 klättrade vi (Jag Jonas Ida & Emil *Förgrommade unge!*) upp i trädet i stadsparken och njöt av denna fina Midsommarafton, ingen föll ner och alla var glada!




Påvägen hem plockade jag en hel säck med tomburkar som jag ska spara till min resa-fond så vi kan fara utomlands Het Tjej-Charter & PARIS nån gång!



Fler bilder från kvällen:



Simone tog det med ro







Lillebror visar hur man Heil:ar? eller ?
Mycket läckra fingrar indeed






Johanna hade bakat en supersmarrig mandel-tårta som Jag åt upp direkt!
Nä jag orkade bara EN bit -Förlååt Johanna att jag tröck i mig så mkt kött ;)



Johanna var så vacker och glad i midsommar kransen

Lillebror halsade hela sin Grogg-flaska och alla hejjade på *imponerande*





"Jovich hår var så vackert och nytvättat i solen, Johanna vart hög av den söta lukten allt hon kunde tänka på var hur hon skulle få hem detta lilla fullo å dra över honom på någon parkbänk...."
Nä, vafan Men cool bild, "Ser ut som ett konstnärlig fyllo; som försökt skriva den stora romanen ..men druckit förmycker Jäger och nu är han alldeles FÖR deppig och kvällen är förstörd"
.........hahahaha


Dax för en till ÖL för Emil!

Jag
& Malin





image194
Och så avslutar jag med lite sommar-romantik med Jonas


image195




Och en konstnärlig bild, jag tog på Ida när vi just skulle börja avnjuta vår festmåltid i det gröna.


~Hoppas att ni hade en jättesolig Midsommar ni me!



Kommentarer
Postat av: Maddy

åååå vad fina bilder.. vilken myyyysig Midsommar ni måste ha haft.. =) Haha cool tant, men hon hade ju rätt i en sak, måste jag ju hålla med om.. att du é sööööööööt.. ;) hihi....

2007-06-25 @ 16:47:41
URL: http://maddoluskan.bogg.se
Postat av: Lill-kussen

Jooo precis, Apocalypto var det.. nå sånt.. jooo... GRYYYYYM.. ;/ Vad händer i veckan? =)

2007-06-25 @ 21:10:05
URL: http://maddoluskan.blogg.se
Postat av: petflaskesuputen

Haha, vilket sött inlägg darling! Låter dock inte som att vi missade särskilt mycket på det gamla alkishaket Corsica;)

2007-06-25 @ 22:13:43
Postat av: Helen

Svar: Ja vi skorpioner är helt klart bäst ;)
Det verkar som ni har haft en härlig midsommar, allt lät väldigt gott.

2007-06-26 @ 13:53:09
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0