Luleå Crap Marknad



Sötaste Brödrosten




Mån-Ons var det Marknad här i Luleå, vädret sög & det fanns lika mycket crap som vanligt!
Foppatoffler och kola från England ;P *oh fancy fancy* ..jag tror fan dom e gjorda i nån Sthlm's förort av några bortrövade små kina-flyktingar...

Fast ett par söta marknads- T-shirts fanns det ju! ;) Ida köpte en cool en för 80 kr
Den var svart med en full tecknad gubbe på; med texten "WASTED" nedanför *Hahaha* mkt passande inför någon framtida fest..


Det fanns en till som var av intresse: "ÖVNINGSGÅR" fast den fanns bara i baby-storlek!
FAN! Tänk er Ida kl 05:20 en söndag morgon -ranglandes fram över storgatan, med framåtböjt huvud och spya-rester i håret! Ohhhh Va naijse den tröjjan hade varit då! KLOCKREN!




& så fanns det en keps me "Till Salu" hahahahaa + en blå gul "Fäbojäntan" T-shirt!
oj oj tänk bara va kul om Ida haft MASSA pengar! :D Värsta out pimpade' outfiten hon kunde fått ihop!
"DRÄNG" & "PIGA" T-shirtarna tyckte jag att Ida & Emil kunde ha haft, hemma på gården när deras farsa... (som då skulle ha Bonde Söker Fru-T-shirten) ..kör me dom!
Jag hitta ingen jag föll för direkt, men "Även den sämsta fiskedagen är bättre än den bästa Arbetsdagen!" va ju lite ..kul.

Då hittade vi en ny grejj på marknaden: KorvOST! Det var mjukost som dom tryckt ihop till en 1m lång, & 10 cm tjock korv -och sedan rökt den -som en korv.
För att sedan skiva den i 2 cm tjocka halvor som packeterats & nu såldes DYRT ...ja det smakade ju ..korv-liknande.. men särskilt gott vet jag inte om det var.

Sedan träffade vi Johanna som hade fyndat en Zebrarandig Bikini på H&M(!)
-39 kr per del.

Här är Johanna och Jovich på beachen.


och titta häääär Här kommer lilla Ida med sin bikini hon köpte för ett par veckor sedan!

image285


Hittade 2 par skor på Kappahl!
Silver & Guld
Åh så söööta





image264

jag och kollade på H&M & i förbifarten provade jag dessa söta brillor, lite väl mkt "hollywood" tänkte jag men när dom väl var på såg man riktigt snygg ut, jag är annars ingen stor fan av leopardmönstrat men dessa funkade,
60 kr på H&M. Jag hade inte råd men visst, snygga var dom ..på.









Kapsylöppnare & Underlägg i ETT -59kr






Denna Eyeliner med glitter i köpte jag igår på H&M 29 kr,
var i stort behov av eyeliner eftersom den jag haft i ca 2-3 år(!), försvann nu under Malins maskerad för nån månad sedan
Kul ..när man går på Marknad, då hittar man oftast mer saker på dom vanliga affärerna än vad man gör när det inte är marknad på gång, kanske för att allting är relativt..!? dvs allt på marknaden är så dyrt och sugigt att allt på affärerna verkar ack så fint och prisvärt! ja kan vara så


Och denna Loreal Panoramic Curl köpte jag på Rusta för 39:-



Roliga Tuggummin
8 st Tuggummin med kanelsmak!
Askens framsida visar en bild på en ...smått förvirrad kvinna,
och texten "Oh God, I am so totally wasted!"
På långsidan står det skrivet "Did we make out?"
Man kan aldrig så noga veta! Eller?
Ta ett tuggummi o tänk på något annat! ;D


image286

Och till helgen är det Överkalix Marknad!
Och vi ska festa på som fan! =D
På ...det här hotelet *haha* Fin bild iaf
Hoppas vädret blir bättre så man får en riktig sommarfest

Kommentarer
Postat av: Fyllot

Ah gud vad du smickrar mig ;)Du blir skyldig mig en BÄRS för besväret hahah! Men fan coola grejjer du hittar ändå, du får skaffa en liten fyndlåda typ så du inte tappar bort dom ^_^. Jag ska gräva ut lite gammalt tegel från gammelgården o stoppa i en egen låda, det ska tydligen va värst fynden för trädgårdsfreak på blocket moahah...tänk vad bra jag är :) Hare bra i ö-kalix....without me! :P kram

2007-07-12 @ 22:08:53
Postat av: Da babe

Haha, fan vad heta vi var i våra beach outfits;). Damn it, misstog det nästan för min egen kropp för någon sekund...var ju trots allt inte så långt ifrån that look förra sommaren under min ultimata snygg-sommar. Nu när Jovic skall träla som murare på annan ort i tre veckor skall jag deffa till mig litet grand igen. Ta det lugnt med bönderna, honey! Puss

2007-07-14 @ 21:15:35
Postat av: Nettan

Haft en kul helg? Vart sov du i lördags? For du till grelsbyn till B?

2007-07-18 @ 13:17:18
URL: http://busbrud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0