Det Regnar på Dig & Mig

Regnet rinner ner på mitt fönster, jag har ändrat mitt sov-mönster.

image240I dag torsdag vaknade jag hemma kl 04:45 vilket jäkla väder!
grått och blåsigt, regnet flög omkring,
Jag var pigg & höll mig vaken till 12, gick omkring och kollade ut genom fönstret på de stackars satar som gick och cyklade till jobbet -då kände jag mig glad! :D
Somnade om och sov så gött till 15-tiden Då ringde mamma och sa att vi skulle komma och äta Laxsoppa (med räkor -så Jonas kom inte me han hatar räker) sen var det Citronpaj till efterrätt!
Med glass och jordgubbar (5 kr litern på KVANTUM), Faaen va gött det var *__* tog me hem lite till Jonas



Sedan (i det mysiga regnet) gick jag och mor till stan.. vilket alltid e kul!
(Hon skulle köpa ett puder till Malin ..och då e hon alltid givmild så att det ska vara "rättvist")
*haha lilla mor e så söt*
Hon är jätterädd för att vi ska tro att hon älskar en av oss MER än den andra HAHAAaa-a
...MEN tänk...! Det kanske e det hon GÖR! ..å därför hon övenkompenserar genom att hon frågade om JAG vill ha nått hela tiden ..?
JA! ;D HeHe Det gör inget -Kul som fan för mig isf! WooHaa!
..NÄ tror hon älskar MIG MEST! Mooahahaa ;D För ja e ju söötast! och den som ..är "hjälplösast/..latast" hihii ^__~
Hon frågade om jag ville ha allt jag rörde vid, men ja sa att jag ville ha glass från glass bilen (men den missade vi precis på vägen hem)

Ja, mamma köpte iaf 2 st linnen till sig på Lindex! för 19 kr st! Det var en jäkla REA det!
Snygga coola linnen var det också! ..som tillåmé jag hade velat ha, men orka.
(Jag är bäst ( / inte bra -allt är ju relativt ;) -för folk att gå på stan med -jag visar dom alltid saker som dom blir helt kära i & måste köpa,för att det är på REA och så billigt) är expert på se alla röda lapparna och i 10-kronors korgarna efter små fynd!


Ja! MADDE! Jag köpte ett coolt svart linne till dig! Ett Rock-trashy seexy linne på H&M 149kr!
-Men NU 19 kr HaHahaaaa Jag får shopping orgasm! Va bra man kan fynda bara man kollar runt på oväntade ställen (denna hängde undangömd i ett ställ me FULA pastell tant-saker å lama sommar t-shirts) Bilden sugen men på e den snygg! Svart, här satte jag in vita papper å brevi så man ser hur den e 'uppriven' mkt snygt me svart bh under, Så den får du om du gillar den =)




Dessa 2 tröjer köpte jag iaf på Lindex 30 kr st! naijseee
& provade det där söta Neon Gröna diademet




Sen gick jag å mamma runt på alla affärer ...å hamnade som vanligt på Systemet Vårat favoritställe!
(vi var där i går också Jag och Mor! ..fast på Storheden -& då lyckades jag genom att ha hundögon & glatt humör få 2 ÖL till i helgen, (hade 3 hemma så nu har jag till en rekordelig fylla!)
image233& sen ville jag prova nya ..Strawberry Desire "Den är Fruktig, lite smak av gelégodis och jordgubbar!"
..men där drog hon gränsen, sa att jag skulle paya själv för den där fjantiga rosa saken'
:D den var för dyr för oss båda. Så jag frågade en gubbe om han kunde betala den till mig & det fick jag!) JÄÄÄ!
Haha nä denna 'gubbe' var pappas kusin Kent, som bor i skogen kring Överkalix
(Han sa Jag fick den för att jag bar ner TV:n han nu köpt av mig å Jonas,)
..och idag hängde Kent med Pappa dom lekte/åkte bil ...vetefan va gubbar gör när dom "umgås/hänger" ...trodde att dom bara ..super typ =D)
Men där ser man!

Mamma köpte Sofiero
Kent några Kopparbergs cider-burkar och en Jäger
Jag 2 Sofiero & en Strawberry Desire till ett pris av 0:-
Det var i går..




På ons-eftermiddagen när det regnat färdigt (för den dagen iaf) drog Jag och Jonas ut och åkte med Armando's kajaker! Vi åkte under bron och ut på havet mot Isbrytarna runt dom,
-jäkla va stora dom är :D
Vädret var helt otroligt! blåste skönt och inte ett moln, & jag fotade på med mobil kameran -Därför bilderna är små och kvallean suger.
Min båt som var den äldre av Armandos 2 båtar ..den släpper in lite vatten och när vi var så där långt ut han' det bli en massa vatten ..innan vi efter nån timme hunnit i land igen, där Ida väntade på Malmudd's stranden.




Jag var dyngsur men inte Jonas :P han gick upp å såg film med sin vän Jakob,
Ida tog över hans nya kajak jag var ju blöt hela ryggen å röven ...så jag hoppade i vattnet, med klänningen på och solbrillorna på,
..haha ..Kände mig som en full & inte lika anorektisk; Nicole Richie som simma runt me brillsen'
Bottnen var vidrig ..av halkig brun dy å lera, som var ca 10 cm tjock innan foten tog i nått fastare botten så jag simmade runt mest utan å känna efter alltför mycket .
och Ida kajak:ade ut brevid mig.

Vi hade det mkt mysit hängde fast mig me händerna i kajaken å Ida berättade om myskvällen hos Sara när jag bangade, men sara somnade visst så jag missa nog inte så mkt (jo att se armandos lägenhet som efterfesten var i där Ida sovöver för att sedan dra på Arons-badet me sara nästa dag)

image243




"I am a glas of water
longing for the ocean..
"





Dagens låt: Christer Sjögren - Suspicious Minds! ;D
...nä fö fan ..den killen kan ju knappt engelska :P
men den dagens låt var:
Manic Street Preachers & Nina - Your Love Alone Is Not Enough



~ det regnar på dig och mig
och våra patetiska försök att leva

Kommentarer
Postat av: Madde

Yooo... jo men självklart, linnet är säkert garn SNYYGT.. =) När kommer du upp???? ;-) fick dina sms inatt, men har inte läst dom förns när jag steg upp för typ 2 timmar sen.. sov.. var till Gällivare hela dagen igår, steg upp 7 o hade bara sovit typ 5 timmar.. så jag var heeeelt DÖD igår kväll.. :p men vad kul d där med Norway... då får kameran gå varm... I'm feeling hot hot hot... haha.. LOOOOOOVE!!!

2007-07-01 @ 14:15:49
URL: http://maddoluskan.blogg.se
Postat av: Nettan

Nä, har aldrig vunnit i bilbingo, tycker att det är min tur nu =) Har oxå köpt cidern desire men inte smakat den ännu :P

2007-07-01 @ 14:43:48
URL: http://busbrud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0