LuleåKalaset SÖG

...ute ...men festerna därimellan var roliga som fan! =D

image395


kalaset....sög....
..man var full och minns ingenting roligt från natten bara massa irrandes runt på stan..
....då kanske man hade jättekul vad vet jag? =D
Haha Nä vi tappade bort varandra allihop, Jag Ida Lily, Linda drog in tidigare för å se MA Numminen och Jerry Williams, Ida's lillebror kom också förbi på förfesten och ute hittade han sedan nå vänner å joina dem :D

Fan! va waste of cash :P man sprang omkring i 4 h såg inga artister vi bara letade efter varandra och vrickade foten ~på väg hem, där dom grävt upp staketet där man genar ner vid mitt hus :P
Men sen hade vi visst en efterfest hemma hos mig, dit Lily & Ida hade gått 30 min innan mig, när dom äntligen hitta varandra i stan någonstanns, så dom hade ju haft lika "kul" som mig :P


Så ja, vaad har vi lärt oss? Var inte så peppade att man dricker för mycket, folkmassor är inte KUL, bara förvirrande och man får garanterat tråkigt om man tappar bort alla. LuleåKalaset är för överbefolkat och man hinner inte se alla artister man vill se, hur man än försöker..


image388

Vi började Fredagens LuleåKalasFestande redan kl ..5 då Ida Linda & sedan Lily kom. alla var taggade och redo och vi började dricka med god aptit, fotade på som tokar och filmade och hade sketa kul ...men tiden gick ju så fort att vi var tvungna att börja fundera på att ta oss över bron å till stan , ja idas lillebror var där me och Simone & Armando dök upp vid 20 tiden


image356

Här är jag och Lily, jag i min söta (MAMMAklänning(!) tunika; HaHA Jag vet men kunde inte låta bli den -den är så söööt men är en mamma klänning, men det märks inte när man inte har en stor babymage som ska kunna sticka ut, det hänger bara fint med ett litet band & jag gillar verkligen mönstret på den :D ihhh
& Lily har på sig sin svarta spets klänning som är köpt i Tokyo på ..jag minns inte vilken affär det var, men en med mycket rea iaf! halva priset var det och hon hade väntat på att den skulle komma på rea länge innan hon kunde köpa den
Om den som väntar på ett fynd ..är det inte ...synd!



FÖR-FEST är BËST

image380

Men Förfesten var mkt kul iaf !
Vi provade roliga glasögon och drack en massa drinkar & ÖL
Lily kramade Lillebror som vart mycket glad för den kvinnliga närheten
& Armando vart glad han me, ..för den manliga närheten Simone försåg honom med ;D
Kul kort där uppe me Linda -som inte riktigt har lärt sig posera än ;D men det kommer snart, jag får terra dig med kameran så du vänjer dig Linda! Hihi

ja, Nettan och Urban kollade in en snabb snabbis och kollade in lägenheten min, innan de for vidare till G-stad å festade med Urban's kusiner

image381

Armando körde partytricket "Hej jag är inte bara en Mexican! jag kan spela Kines också!"
Ida ger oss sitt allra ljuvligaste leende
Lily börjar bli packad och fnittrar bakom de roliga John Lennon-glasögonen
Lillebror ser inte klok ut i dem, och ida ville visst att hennes gipsade arm skulle få vara med på ett hörn =)


image382

Lillebror satt i soffan och fotade och vi vart alldrig nöjda för folk trodde att dom blundade ..fast det syns ju inte nu när vi har solbrillor på :D Men mkt bilder vart det iaf



image383

Lily hade saknat oss och sverige här vi faktiskt har BRÖST! till skillnad från alla små Japanska tjejer som ser ut som pojkar *ASG* Där av dessa Boob-squeezar-bilder

Sen när vi kom ut på Kalaset satt vi och diggade ett tag, i denna soffa som stod vid BD-pop scenen,
Lillebror fotade oss och där ser ni min nya jacka (som jag ju skrivit mer om i inlägget här brevid) men vi sitter ju ner så den syns inte så himla bra på bilderna

Sen drog vi till Jerry Williams scenen skulle in på ÖLtältet, men Ida hade glömt sitt ID-kort i sprit påsen HEMMA å vakterna va sura & vägrade att släppa in henne :S Så hon tog mina nyklar och sprang hem, (sen trodde hon att hon tapapt nyckeln & sprang tillbaka in till stan igen ..och sen kom hon på att den var i väskan HAHA ja.. man gör skumma saker när man e full oj oj oj

Under den här tiden hade iaf jag och Lily väntat i ÖL-tältet några timmar kändes det som, vi fotade oss drack massa ÖL och pratade med folk, Jag fick en puss av Lily *som fotot här visar* HaHa
Sen skulle vi gå mot bajjamajjorna brevid ÖL-tältet & då tapapde jag bort Lily !! :( Jag vände mig om efter att ha visat legg för vakten å ..hon var BORTA jag väntade ett tag & ropa men sen gick jag 3 meter in i ÖL-täkt numero 2 och där var jag å väntade nåra timmar , faaan JAG HADE HAMNAT I MARTIN STENMARK-ÖL tältet faan vidrigt me gammla kärringar bara å nå slaks skit-framträdande show på scen, vetefan vad jag gjorde där men sökte lily i barerna å väntade där i vad som kändes som timmar

image396

det enda roliga/unga där var DJ:en som jag terrade och fotade Hahashaa nä men han var glad, antagligen av att få lite underhållning av någon under 45 :P HaHa
Sen ..ja bajjamajjan besökte jag då och då, letade ida å lily dom gjorde samma
En efterfest han jag me iaf! innan jag som sagt ranglade hem och vrickade foten som fortfarande gör ont 3v efteråt :P
Resten.. det jag inte minns så bra är history men ja ..jag KAN ju som sagt ha haft KUL
..men skulle inte tro det
Sådant hade man ju minnats

Dagens låt: MABD - FYLLSKALLE!



LuleåKalaset Torsdagen
Var MYCKET TREVLIGARE!

image365


Fredagen ute sög ju som sagt var, Men dagen innan
Torsdagen! var det kul!
Ok, det regnade men vad gör det, när man har gott sällskap och sitter i ett lagom befolkat ÖL-tält i norra hamn =)
Det hela började med att Jag och Ida var glada och sugna inför helgen så vi tog oss en drink 'Blatte-Russian' vid 6-7 tiden och såg sedan en film, pratade me Patrik på MSN han var hos sin china-girl i stan och ville umgås me oss å ta en ÖL på kvällen nån gång, så vid kl 22 var vi klara me filmen och tog på oss regnjackan jag fick låna av Jonas och gick in ti stan, med oss hade vi idas plunta å nåra ÖL,


vi träffade Patrik vid Baan Thai och gick sedan genomstan till ÖL-tältet
...ja jag stavar ÖL med STORA BOKSTÄVER hela tiden ;D hahaha för det är den värd, ungefär som man alltid skriver Gud! med stort D ! ..........hhahahahhahahhaaa

image366

i ÖL-tältet satt Ia *i orange*med hennes 2 grabbar och vi slog oss ner med dom sedan var det full rulle nån stopp inågra timmar mycket roligt, på scenen brevid spelade en massa band och vi satt å hade trevligt Max från Made By kom förbi i ÖL-tältet brevid och gav oss jordnötterna vi försökte nå genom gallret HAHAHA
Sen kom "RazorCatBillies"-bandet-Anton och hoppade in till oss i vårat ÖL-tält för dom satt i 'fel' i Kaffelinos tält medan vi ..satt och hade det kul i det brevid, sen kom en till kille efter ett tag han var FULL FULL så det gick inte lika bra för honom att hoppa över han landade på en av bänkarna som flög som en gungbräda å han dunkade in i den faaaaaan det måste ha gjort ONT som fan han såg chockad av smärta ut men försökte låssas som ingenting och gick haltande vidare genom ÖL-tältet *asgggg* fan man ska tänka sig för innan man hoppar å ställer sig på en tom bänk sådär
Senare kom Robin och hans tjej, *haha* före han fick tjej ragga han på Ida och fan allt som rörde sig Hohoho
Bra att han fått sig ..en "fast inkomst" eller va man ska kalla d ..regelbunden utlö... utgift? ja ;D BRA iaf! GRATTIS ROBIN!
Vi var i ÖLtältet ytterligare nån timme och stojjade på glada som möss höga på glögg!

Sen gick vi alla igenom stan kolalde marknads stånden och suktade efter mat
sedan vandrade vi hem, jag och Ida, hungriga som troll åt lite och somnade göTT
.............det var en bra kväll! =)

Dagens Låt: "Be young, be foolish, but be happy"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0