Jag tål inte Plättar!

Just NU fattade jag det, efter 23 år av plågsamma magsmärtor så fort jag ätit plättar / våfflor med glass sylt mm
JAG TÅL DEM INTE ..SÅ SLUTA PROVA ÄTA DEM HELA TIDEN :P

image415

...Men jag älskar ju plättar =)
så ja. jag kommer nog att äta det i framtiden me,

Men den här gången var jag inte ens sugen på plättar men jonas ville laga det & jag höll på dö av hunger när jag kl 16:10 ännu inte ens fått någon frukost :(



image416




image417






Och nyss såg jag på Rachel Ray matprogramet
-man får alltid för sig att man ska ta å laga "den där underbart goda rätten" dom gjorde & satt där stönandes & hummade: "MMmmmmm! MMMMMM! MooommmmMM THAT's SO GOD!" i ca 20 min, :P
så i kväll ska det bli av jag ska laga detta... typ

http://www.rachaelrayshow.com/?q=recipes/curried-winter-vegetable-stoup

Fast jag har inte ens alla ingredienser men vafan , "Man tager vad man haver ;P
Sa Kajsa Warg"

~Blir nog göTT...

*3 st tillagningar senare*

..jo det vart JÄTTEGÖTT! jag lagade lite (2 portioner) i en liten gryta första dagen,
-Jag hade inge paprika, "äggplanta" mango chutney, ..mm MEN! bytte även ut kikärtor (som jag avskyr) -mot stora vita bönor :D Yummie! godaste ja ätit på länge + satte i morötter purjo ätror mm

-Sen fick Jonas laga sin verson i går -den innehöll även chorizo-korv mm den var go den me

image418
Här är jonas mat med korv i

Min har jag tyvärr inget foto av, men den var ljusare utan korven å med gullök istället =)

Och IDAG var jag & Ida hemma hos mamma (pappa e i stugan) & då lagade jag den rätten IGEN
medan Ida chillade framför TV:n
Hon såg 2 av mina mest hatade TV serier: One Tree Hill & 7th Heaven! URKA-FAN va jag hatar dem alla :D

Hare! bra -ät varje da'

Kommentarer
Postat av: Madde

MARIA det är LUGNT.. JAG tål INTE heller PLÄTTAR o sådant skit.. ;p

2007-08-29 @ 15:59:17
URL: http://www.maddoluskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0