Årets FEST i Överkalix

image328

Marknaden var mycket kul i år!
image331
Roligaste Marknaden någonsin faktiskt!

Kanske det var för att Crazy-Maddy var me å på G
eller kanske det är att man uppskattar det mer när man blir äldre & jobbar hela sommrarna
& nu äntligen får komma ut och det blir sådant toppenväder!


& så fick jag simma hem med klänningen på! morgonen efter vår underbara efterfest med bad *yeey* -det var extra kul
*Haha* Mer om det sen ;)


Händelserik var helgen för att inte tala om Mordet på nån gubbe, whatever skyll er själva skjuta å ha er jäkla idioter, skaffa er ett liv era kåkfarare, sluta härja i skogen och "dra ner stämningen i hela Överkalix" som tidningarna så dramatiskt skriver, :P men vem bryr sig, man kan ju inte ha ansvar och oroa sig för alla i hela stan, vuxna männisskor får sköta sig själv, JÄTTEKUL HELG var det iaf =D
Vi sjöng på scen & var lagomt packade dansade och spelade munspel! åt gammeldags kokosbollar och drack ÖL tills solen gick upp.

Starten på Fredag
Vi drog till stugan direkt jag slutade jobbet på Fredagen kl 15:00
Jag mamma och Simone satt i bilen och dunkade på me min nya CD, mamma gilalde inte alla låtar speciellt inte neger-låten (min enda favorit niggah låt ni vet) ;D
i bilen påväg dit fick vi reda på att Nettan & Urban skulle ha fest på FREDAGEN inte bara Lördagen som vi planerat!
YAYYYY! TACK GUD!

När vi kom till stugan var pappa å Malin å Stoy där dom hade varit me MC:n å handla på systemet, det hade jag me mooahahaa 16 ÖL nytt rekord, men jag räknadeju med en BLÖT helg!
Vi åt lite god kycklingsallad å sen kom Eivor å hälsade på från Dalarna, me 2 gammla gubbar,


Vi fixade oss i ordning och dom avgudade vårat unga utseende, och sa att våran döda farmor hade varit så stolt över oss om hon varit här,, sen drog vi ut å SÖP! hahahaaaaaa R.I.P granma'

MARKNADS FREDAGEN
Vi hämtade upp Nettans lillasyster Madde påvägen till festen Hon fick åka i bagaget med Stoy-filten och alla ÖL cider å Vinflaskor, men det gick visst bra ...hon hade nog tagit en öl innan
Vi stannade på Statoil & Madde köpte en Fruktsoda till grogvirke, DÅ såg vi en feet brud med ett svart urringat linne och ...Det var som 2 st urringningar! en satt under -öppen mage! FATTA Feta bruden å en mag-urringning? jag kan som inte ens beskriva hur förfärligt det såg ut VARFÖR?

Sen körde vi fort därifrån i avsky & kom till Nettan där jag kollade in lägenheten FIN FINT
öppen planlösning och very fresht å fint,stor svart soft skinsoffa och silver tapeter, uteplats utan insyn me stor gräsplan utanför nice, nära "stan" å allt!
Man får tillochmed ett speciellt bostads-bidrag i Överkalix för att man är unga! wow det borde man ha överallt som jag hörde i dag - att i Haparanda betalar kommunen för all dagis-omsorg! NICE!
men ändå ..vem vill flytta till Haparanda för att föda upp sina barn där..


Då när vi kom till Nettan var vi 5 st å börajde smaka av våra drycker samtidigt som vi kolalde runt och här fotade vi oss alla damer
Maria, Madde, Nettan, Malin och Simone var vi där




Madde var speciellt glad och såg fram emot kvällens
nalkande smörgåsbord av karlar
För nu på marknadshelgen brukar det ju strömma till sig
av hemvändare som annars aldrig skulle gå att finna
i denna lilla stad/by/place/häng





Madde kom på att hon ville byta ut sin mun-piercing vilket inte var så bra..
Den var otrorligt hårt fastskruvad och det var nästan omöjlig att sätta dit den nya..
Fast ALLA på festen var där och försökte
den föll ner och tappades bort på golver ett antal gånger.
..inte så smart kanske för nu är den inflamerad och hålet har vuxit igen,
Dålig idee att börja tjorva i fyllan :)



Nettan hade en fin grön drink hon inhandlat för denna stora kväll ..men den gillade hon inte så Madde fick den
och jag smaka lite den var söt sliskig och ja ..inte den bästa jag smakat men det går neer ;D



Sen kom Urban hemskateandes från jobbet på sina rollerblades
Malin hade en klubba och Nettan ville smaka :D
och Malin ville fotas med Urban sen, som en Japan i Ishotellet
..eller typ nått sånt Haha
alla var vi på rätt så bra humör vid det här laget





Sen kom vi på att om vi knooosar ihop oss
så rymms alla våra huvuden på samma bild!
SLÄKTFOTOGRAFERNG
! ;D
alla tjej kusinerna, Jag å Nettan äldst
Madde brevid mig och Malin där nere, våra små systrar så söta vi e



Vid den här tiden började de gemensama toabesöken,
de djupa tjejsnack ute på altan' då jag försökte smyga
runt hela huset å få höra va malin å Nettis pratade
om sina planer på å skaffa bäbisar trodde jag Haha
Och sen kom madde å nettans 'mommo' förbi,
& en av Urbans vänner pizza-killen som sedan skjutsade in oss till Bränna


Nettan hade ett par Gucci glasögon som vi alla fotade oss i en sväng :)
Sen pilla alla lite till på Maddes mun, denna gång gav öven Simone sig in i leken
Hahahaa





Sen skulle pojkarna ut och kolla in biiilen, jag och madde hände på för att få lite luft, kolla läget på byn och för att posera vid bilen =)






Där på parkeringen tog jag å maddy och övade på fylle-blicken
och det gick rätt så bra tycker jag :D






Urban visar var fiskelådan finns i bagaget på glidar-bilen
Vi andra visar ...kvällens olika lägen av fÿlla :D
iförda Gucci-brillor, visar jag gucci-stekar-minen






Sedan körde vi lite "Trailer Park Boys" poséring ;D
Jag där me mina två drinkar a Lá Julian
haha Va jag älskar den serien!
Och Madde där i FOPPA-Toffler! snÿÿÿGGt ;D
HaHA!





Maddy gör den "oh Sexy boy come to mama-minen"
eller *hick-jag-är-inte-alls-för-full komsi-komsi-minen* =D




Sen ute på 'stan' drog vi till ÖL-tältet & där började den verkliga FESTEN!
Upp på Scen å sjunga för att få drinkar! och vi sjöng som aldrig förr, värsta allsångsledarna :D
och folket jublade , ja vi var inte så där *pinsamt fulla gapa-skräna hämska*, bara *glada och söta små tjejer som skulle ha KUL lagomt-förfriskade* -& kunde all text som tur var
Fan va KUL det var!




Madde stod kvar där länge länge men folk sjöng me å dansade gillade läget och hade jäkla kul








Det kom lite fulla folk som trodde att dom kunde göra en "Madde" och vinna publikens hjärtan
men där misstog dom sig, och fulla som dom var vart de snabbt bortforslade av ett gäng vakter som dök upp på scen från ingenstanns HaHaHA
så Kul, Madde stod kvar där och sjöng på medan "hennes livvakter" fixade fyllona
ahhh haha tror jag dör.. Längtar till nästa år varje helg!


Sedan avslutades kvällen med att vi drog in på Hotellet å discot, som kostade 100 kr! i inträde
(150 om man inte betalat in sig innan 23 som vi gjort,
- & Fy fan va dom e patetiska där! -den jäkla vakt kärringen som tyckte att man nästa år INTE ALLS SKA FÅ GÅ UT EFTER MAN BETALAT IN SIG fy faan jävla glädjedödare-subba, jag ska fan sitta där å vägra dricka deras dyra ÖL under dessa timmar i fångeskap om det någonsin blir så som hon sa, Fan ta dom isf tråk FITTéR)
...eller vänta då skippar jag Hotellet helt, för det SÖG,
ÖL-tältet var 4 gånger roligare men stängde ju kl 01 eller vad det var :(
Damn

Hemfärden
Och sedan kl 03 var vi utpumpade av danseri och supera, så vi ringde efter pappa som hämtade oss,
i stugan fikade vi lite och jag ...har lite dåligt minne efter det... men dagen efter fanns det tydliga spår efter mig.. pappa hittade mig naken som gud skapade mig(!) i simone och malin's säng(!!!) HAHAHAAA
-Som tur ÄR låg jag brevid Malin -och hon hade inte märkt när jag krypit ner med henne efter att ha badat i nån timme (jag måste väl ha skitit i att lägga mig på den uppbäddade soffan som fanns åt mig i tV-rummet och tänkt det är MITT sovrum jag går dit å lägger mig ..ja smaart neandertalare füllo-Maria)
...å kläderna mina kunde man hitta nästa dag, utspridda hängda i bastun och på lite andra ställen *asg* och mina skor ...stor i en mystisk pöl av vatten mitt på golvet ... Kameran sökte Malin efter länge länge ..men till slut vaknade jag till liv för att ta tag i en ny dag.. (kl var bara 11-12 inte så farligt tycker jag)
Och då tänkte jag VAR skulle jag gömma kameran (för att skydda den) om jag var riktigt riktigt jävla FULL ?
(för i skåp med dörrar kan den ju ...falla ut..? eller NÄ. men smartast vore ju att lägga den långt ner typ GOLVET så den omöjligt kan "rammla" ..bara för att JAG säkerligen skulle ramla omkring i detta skick, betyder ju inte ett kameran ska det ..men ja vem vet vad man tänker vid ett sådant tillfälle?) :D

..och ja mycket riktigt - UNDER FOTÖLJEN i TV-rummet -där låg den i tryggt förvar i sitt kameraskydd ..tyvärr fanns inga bilder om vaf FAN jag sysslat me under natten i den, haha men ja... jäkligt kul måste jag ha haft för särskillt bakfull var jag inte , fast en rekordelig bakfyLLa brukar finnas att vänta efter en så där rolig afton =D

image329

Och jag tror inte ens att jag har fått me allt som hände denna dag, så jag kommer komplettera detta inlägg snart igen


......och sen kommer sagan om Överkalix Dag 2 ! ..Mooahahaa!
om ni trodde vi använde upp allt krut på fredagen så har ni fel
U aint seen nothing yet! =D


Dagens Låt: Sten & Stanley - Jag vill vara din Margareta (efter våra underbara framträdanden HAHA)
Infernal - I wont be crying
Infernal - Self Control (förfesternas fylle musik nr1)

Kommentarer
Postat av: Madde

Fy f-n vad bra du skrivit.. haha.. jag har garvat igenom mig hela inlägget, har nästan ont i magen ;) sjukt snygga bilder på oss.. yeeeaah yeaah *tumme upp* ser fram emot o läsa om lördagen SNART, då var d RÖJJ! =) Men d var en sjukt kul helg, obeskrivligt kul!!!

2007-08-03 @ 12:38:11
URL: http://www.maddoluskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0